Wippolder wint maar daar is ook alles mee gezegd

Wippolder 1

DHC 1

1e klasse B

11 maart 2023 16:00

R. Mulder

Sportpark Pauwmolen
Rijksstraatweg 9
2628GZ
DELFT

Vandaag mocht Wippolder aantreden tegen laagvlieger DHC.
DHC liet zich van zijn goede kant zien en wat Wippolder op de mat liet zien was voor de toeschouwers niet iets om warm van te worden.

Wippolder wilde gretig starten en had het meeste balbezit. Ondanks dat was het in de eerste de beste uitval van DHC een doelpunt voor de bezoekers. Met deze 0-1 achterstand schrok Wippolder wakker , ging vooruit en wist direct een minuut later de 1-1 binnen te schieten via Rik Luisman. Ondanks het matige spel waren het Jordy Krassenburg en Quinten Hellemons die de stand naar 3-1 trokken en met deze stand werd er ook aan de thee gegaan.

Na de rust dacht de thuisploeg qua score verder uit te kunnen gaan lopen maar het was DHC dat een aantal goede aanvallen opzette en een paar minuten na rust zowaar de spanning in de wedstrijd terug bracht , 3-2

Wippolder kwam weer maar speelde dusdanig matig dat inspeel ballen niet aankwamen en duels verloren gingen. Tot overmaat van ramp was het Joey Emmerink die een voorzet per ongeluk in z’n eigen doel kopte en de 3-3 stond op het scorebord.

Met nog 25 minuten te spelen moest de thuisploeg uit een ander vaatje tappen en werden de drie punten veilig gesteld. Binnen een kort tijdsbestek waren het Berto de Vree, Quinten Hellemons en opnieuw de Vree die de score opvijzelde naar 6-3 en daarmee de overwinning veilig stelde.

Een verrassing door het fris spelende DHC werd hiermee in de kiem gesmoord en Wippolder zal deze off day snel willen vergeten.

Trainer de Letter kreeg in de loop van de tweede helft nog een rode kaart wegens aanmerkingen op de leiding. Verder was een gezapige maar sportieve wedstrijd.

Meer dan 3 punten zijn er niet te verdienen en met deze vierde overwinning op een rij neemt de Delftse formatie inmiddels de (gedeelde) vierde plek in op de ranglijst.