Wippolder wint ook derde beker wedstrijd

Wippolder 1

XerxesDZB 1

Daley Uythof (afstandschot)
Daley Uythof (intikker)
speler (penalty)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 18

17 september 2022 16:00

A.M. Ebink

Sportpark Pauwmolen
Rijksstraatweg 9
2628GZ
DELFT
tel. 015-2567021

Kersverse eersteklasser Wippolder heeft een goede voorbereiding gedraaid en haalde gisteren met de overwinning op Xerxes DZB de volle buit uit de beker poule (9 uit 3). De Delftse formatie van trainer Mark Moen heeft zin in de competitie en kijkt uit naar de verschillende mooie affiches die op het programma staan.

Op een regenachtig sportpark Pauwmolen was het Xerxes DZB dat goed uit de startblokken kwam. Met een verzorgde opbouw en goed veldspel creëerde de rotterdammers in het eerste kwartier direct twee uitgespeelde mogelijkheden. Voor Wippolder stond echter doelman Koen Buijze goed zijn mannetje en redde met de voet en met een katachtige reflex twee keer goed op inzetten van aanvallers van Xerxes.

Wippolder kreeg hierna meer vat op het spel en liet zien bij vlagen goed te combineren en daarnaast gebruik te maken van slordigheden bij de tegenstander.

Na enkele kansen voor Hellemons en Dijksman was het Wippolder dat in de 29e minuut via Uythof op voorsprong kwam. Bij het verstoren van de opbouw onderschepte de slimme aanvaller de bal , dribbelde direct op en aarzelde niet. Zijn schot verdween hard en zuiver in de rechter bovenhoek, 1-0

Wippolder ging hierna door en kwam een kleine tien minuten na de openingstreffer ook op 2-0. Een aanval van Xerxes werd onschadelijk gemaakt en keeper Koen Buijze hervatte met een snelle trap op Uythof. De bal werd meegenomen naar binnen en met buitenkant voet werd Lorenzo Dijksman in de diepte weggezet. Dijksman versnelde , haalde de achterlijn en trok de bal terug. Krassenburg kwam een teenlengte te kort maar Uythof was goed mee op gekomen en schoot vanaf een meter of twaalf zijn tweede van de middag binnen.

Wippolder dacht met deze stand te kunnen gaan rusten echter legde goed leidende scheidsrechter Ebink de bal een minuut voor rust op de stip. Al dan niet buiten het strafschopgebied werd een aanvaller aangetikt en het was Quincy Oosterom die dit buitenkansje wist te benutten (2-1).

Na rust probeerde beide ploegen nog kansen te creëren en deze kwamen er ook. Het vizier stond echter niet op scherp en daarnaast werden de bezoekers niet echt gevaarlijk meer door een teamprestatie en goed verdedigingswerk van Venema, Seffelaar en van Heyst.
Doelman Dion de Jong brak afgelopen week zijn spaakbeen op de training en is dus voorlopig even uitgeschakeld. Trainer Mark Moen: ‘voor Dion is dit erg zuur zo vlak voor aanvang van de competitie. Ook voor ons als ploeg is het een gemis na het goede afgelopen seizoen dat hij gedraaid heeft. Als ik echter zie hoe Buijze er de afgelopen weken en vandaag ook weer staat is dat natuurlijk erg fijn om te zien een geeft vertrouwen voor de komende weken’.