Wippolder doet spanning stijgen bovenin de tweede klasse D

Meeuwenplaat 1 (zon)

Wippolder 1 (zon)

speler
Daley Uythof (schot)
speler
Ricardo van Heyst (vrije trap)

3 april 2022 14:00

R. Lochtenberg

Sportpark Meeuwenplaat
Keizersmantelweg 300
3192VZ
HOOGVLIET ROTTERDAM
tel. 010-4160918

Na de winst van Wilppolder vorige week op koploper HVV moesten de blauw witten vandaag aantreden tegen laagvlieger Meeuwenplaat uit Hoogvliet. Met HVV - Anti barbari in Den Haag op het programma de ideale mogelijkheid voor de Delftenaren om het gat naar de eerste plek verder te dichten.

Wippolder begon voortvarend. Binnen vijf minuten spelen konden van Trier , Sanders en Uythof de score openen echter stond het vizier niet op scherp. Als het nog niet genoeg was kregen de bezoekers hierna nog eens zeker vijf 100% kansen echter werd er zeer slordig omgegaan met de kansen en was men niet zuiver genoeg in de eindpass en afronding. Deed Meeuwenplaat dan helaas niks terug ?
Het deed zijn best om te voetballen ondanks het kwaliteitsverschil en kwam in de 28e minuut zelfs brutaal op voorsprong na een misverstand bij Wippolder, 1-0

Wippolder probeerde deze misstap direct recht te zetten, en dit lukte al vijf minuten later. Krassenburg wilde inkoppen maar werd hard in de rug gelopen waardoor deze doelrijpe kans teniet werd gedaan. Scheidsrechter oordeelde en legde de bal direct op de stip. Goalgetter Anthony Sintniklaas was resoluut en schoot de 1-1 tegen de touwen. Wippolder probeerde voor de rust nog tot scoren te komen echter bleef de ruststand 1-1

In de rust zullen trainer Moen en Tarantino de groep aangesproken hebben op de zuiverheid en scherpte voor het doel. De spelers leken zich hier van bewust en lieten direct na de aftrap zien orde op zaken te willen stellen.

Binnen de eerste minuut was het Marco van Trier die nu wel doel trof en goed mee liep na een actie tussen Colin Venema en Jordy Krassenburg, 1-2

Wippolder ging op zoek om de wedstrijd te beslissen. Dat dit ging gebeuren was duidelijk maar het lukte pas in de 66e minuut om de 1-3 op het scorebord te krijgen. Na een aantal schijven belandde de bal bij aanvoerder Daley Uythof, hij aarzelde niet en legde de bal hard genoeg in de verre hoek achter de jeugdige keeper van Meeuwenplaat.

De wedstrijd leek gespeeld en de combinaties van Wippolder verliepen nu wat vloeiender. Niet lang na de 1-3 was het Anthony Sintniklaas die zijn tweede van de middag kon maken. Van heyst opende op de Vree , en de rappe aanvaller speelde in een keer Venema vrij die voor kon zetten waardoor Sintniklaas de 1-4 kon inschieten.

Een mooi moment ook voor voorbereider Domenico de Vree en een mooi moment voor Wippolder. Wederom een jeugdspeler uit eigen gelederen die snel stappen maakt en vorige week bij zijn debuut tegen HVV al liet zien over kwaliteiten te beschikken die een welkome aanvulling zijn voor het vlaggenschip.

Wippolder wilde de score in het verloop van wedstrijd nog verder opvoeren maar moest door de dadendrang aan de andere kant een keer een doelpunt toestaan uit een hoekschop van de thuisploeg, 2-4

Uiteindelijk was het Wippolder dat de verhoudingen op het veld beter zou vergeven. Ondanks een niet al te beste wedstrijd was het Ricardo van Heyst die het aantal kansen dat de bezoekers kreeg meer in verhouding liet komen tot het aantal gescoorde doelpunten per elftal. Zijn vrije trap vanaf de uiterste hoek van het veld rechts werd bijna op zijn van Hooijdonks (Freiburg-Feyenoord) met zijn linkerbeen in de verre kruising gekruld en hij bracht hiermee de score op een prachtige manier op 2-5 in het voordeel van Wippolder.

Doordat HVV in blessuretijd nog gelijk maakte tegen Anti barbari stijgt de spanning bovenin. Ook Rkdeo won wederom en blijft als nummer vier meedoen in de slibstream van HVV, Wippolder en Antibarbari.