RAS JO19-1 - Wippolder JO19-1

2555XP
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3681868

Basisopstelling: Niels, Youri, Mats, Ruben, Ryan, Luuk D., Luc vd. V., Jordy, Stef, Domenico en Roan

Reserve: Kyardo, Roy, Brando en Stijn

Op een frisse woensdagavond mochten onze jongens van JO19-1 aantreden tegen een geduchte concurrent voor de bovenste posities, er stond wat op het spel n.l. de nummer 2 positie. Hopelijk pakken de jongens de draad van de wedstrijd van de zaterdag ervoor tegen Nootdorp ( 1 – 4 winst ) weer op!

Omdat heel Den Haag op de schop ligt was niet iedereen op de verwachte verzameltijd aanwezig maar trainer Appie maakte daar gelukkig geen al te groot probleem van en startte met de vooraf bekend gemaakte namen …

Op een behoorlijk versleten kustgrasveld was het RAS die vanaf minuut 1 de regie in handen nam en het was met name aan Niels te danken dat het nog even 0 – 0 bleef, maar in de 7e minuut was het dan wel raak voor de tegenstander, er ging wel een dekkingsfoutje aan vooraf en in de 11e minuut redde hij terwijl wij aan de kant hem eigenlijk al telde. Uit de tegenaanval was de eerste mogelijkheid voor Wippolder, Roan verscheen schuin voor het doel maar schoot net naast, het eerste speldenprikje van onze kant. De druk van RAS hield echter aan maar met veel kunst en vliegwerk werden er geen tegendoelpunten meer toegestaan. Een gele kaart voor Roan gaf aan dat we eindelijk een beetje wakker werden en toen RAS een beetje was uitgera(a)sd kwamen we wat beter in het spel. Een groot compliment voor de scheidsrechter van deze avond wil ik niet onbenoemd laten, hij zag alles en de hevig pikkende grensrechter werd al snel volkomen door hem genegeerd. In de 33e minuut dus net na zijn gele kaart was er een prachtige passeeractie van Roan aan de rechterkant maar helaas werd zijn op maat gegeven voorzet nipt door Domenico naast geschoten. Intussen werden er her en der nog wat overtredingen gemaakt en sommigen ook met een kaart bestraft, omdat de verlichting niet al te best was en jullie reporter enigszins nachtblind is weet ik niet precies wie, waarvoor werd bestraft. Maar daar was hij dan toch!!!!!! De gelijkmaker, een schitterend diagonaal schot van Domenico belandde in het uiterste hoekje, een lekkere opsteker in 43e minuut.

RUST

Of het door het zoveel liefde klaargemaakte fruit van Monique kwam weet ik niet maar feit blijft dat de koppies in de tweede helft een stuk strakker stonden en onze jongens straalde echt uit dat ze het doelpunt vlak voor rust zouden aangrijpen om RAS een lesje effectief counteren bij te brengen want het spelbeeld veranderde in eerste instantie niet zo veel, RAS viel aan en Wippolder verdedigde met verve en met z’n allen. Appie had in de rust Mats vervangen voor Roy en Youri voor Kyardo. Zowel Mats als Youri hadden een meer dan prima eerste helft gespeeld maar Appie wilde toch iets meer  druk naar voren zetten waarschijnlijk, iets wat ook na een kwartiertje in de tweede helft gezicht begon te krijgen. Intussen waren er, naar later bleek en eenieder was ontgaan vanwege het slechte zicht, twee spelers van RAS met een rode kaart  van het veld gestuurd.

In de 53e minuut werd Ryan, die hard werkte maar een ongelukkige wedstrijd speelde vervangen door Brandon die zich direct liet zien door het duel met een twee koppen grotere tegenstander te winnen. In de 60e minuut deed Luc nog een poging om een tegenstander koppend af te troeven wat hij moest bekopen met een bijtwond in zijn voorhoofd, het bloedde behoorlijk maar na ingrijpen van Dokter Arco kon hij met een bandage om zijn hoofd gewoon verder spelen. In de 70e minuut was er weer een heel mooi opgezette aanval van onze blauw witten over de linkerkant, de strakke voorzet werd door een aantal gemist en het was de zojuist ingevallen Brandon die net als tegen Nootdorp op het juiste moment op de juiste plaats was en de tegen de verhouding in, dat wel, 1-2 mocht aantekenen. RAS was toen helemaal van slag en heeft eigenlijk geen echte kans meer kunnen afdwingen, het was billenknijpen tot de 94e minuut dat de scheidsrechter affloot.

Jullie reporter: Scheidsie