Wippolder 1 (zon) - Laakkwartier 1 (zon)

Wippolder 1 (zon)

Laakkwartier 1 (zon)

(schot)
Rik Luisman (kopbal)
Colin Venema (intikker)

26 september 2021 14:00

N. de Jong

Sportpark Pauwmolen
Rijksstraatweg 9
2628GZ
DELFT
tel. 015-2567021

Zondag 26 september kan voor het Delftse Wippolder de boeken in als een mooie , zonnige en sportief gezien goede dag. Na een langebalsponsor.jpg periode van Corona , oefen en beker wedstrijden mocht er dan eindelijk afgetrapt worden voor de competitie. Een druk bezocht sportpark de Pauwmolen was het decor voor een wedstrijd in de zondag tweede klasse , Wippolder - Laakkwartier

Waar Wippolder goed begon met een mogelijkheid voor het doel van Laakkwartier doelman Veugelers was het na al na zes minuten spelen aan de andere kant raak voor Laakkwartier. Aanvaller Boukhari werd diep weggezet en verschalkte doelman Dion de Jong ik de verre hoek , 0-1 .
Wippolder herpakte zichzelf , de organisatie werd wat aangepast vanaf de zijlijn en de Delftenaren lieten zien snel deze vroege achterstand recht te willen trekken.

In de 18e minuut kon Veugelers een inzet van aanvaller Anthony Sintniklaas verwerken tot corner en in de 22e minuut kopte Yannick Prade net over het doel van de bezoekers uit Laak. Enkele minuten na deze twee kansen was het dan wel raak voor de thuisploeg. Sintniklaas draaide weg en zijn voorzet op de doorgekomen Luisman werd door deze kilometervreter knap ingekopt bij de 2e paal, 1-1

In het verdere verloop van de eerste helft probeerde beide ploegen nog wel tot scoren te komen maar werden er geen echt grote kansen gecreëerd.

Vlak na rust een Laakkwartier dat direct een goede kans kreeg maar het schot verdween net naast het doel. De bezoekers moesten zich hierna vaak terug trekken maar probeerde veelal via buitenspeler Boukhari gevaarlijk eruit te komen. De organisatie van Wippolder stond echter goed en op het middenveld heerste nieuwe aanwinst Guy Muller met zijn scherpe duels en vele onderscheppingen.
Na een klein kwartier spelen in de tweede helft kantelde de wedstrijd verder in het voordeel van de blauw witte brigade van trainer Mark Moen. Laakkwartier Brahim Karoumi kreeg in eenzelfde actie twee keer achter elkaar geel van scheidsrechter de Jong en kon douchen. Twee minuten na deze tegenvaller tekende Wippolder ook nog eens voor de 2-1 door Colin Venema en groeide het veldoverwicht door de man meer situatie op het veld.

Na de 2-1 kreeg Wippolder kansen om verder uit te lopen met een schot op de lat, een doelpunt dat afgekeurd werd door buitenspel en twee schoten net naast het doel. Ondanks de ondertal situatie kreeg Laakkwartier nog tweede goede mogelijkheden om er weer een wedstrijd van te maken. Een schot op de lat en een poging net naast het doel van Dion de Jong leverde echter niet voldoende op.
Aan de andere kant was het tien minuten voor tijd handenbinder Daley Uythof die zijn derde kans verzilverde en zich wederom belangrijk maakte met de 3-1. Zijn kap en hier op volgende schot in de korte hoek gaf de thuisploeg zekerheid op de overwinning. Na dit doelpunt geloofde de bezoekers het wel en kabbelde de wedstrijd naar het einde.

Na afloop blije gezichten in Delft met deze fijne start van een nieuwe competitie. Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen voor beide ploegen.