Wippolder herstelt zich na rust

Concordia 1 (zon)

Wippolder 1 (zon)

...
... (corner)
... (schot)
... (penalty)
Casper Spaan (vrije trap)

3 oktober 2021 14:30

Y. El-Hajouti

Sportpark Concordia
Brasserskade 236
2616LA
DELFT

Opstelling Wippolder 1 (zon)

Op een druilerig sportpark speelde het Delftse Concordia zondag 3 oktober de derby tegen het eveneens Delftse Wippolder.

Waar Wippolder dacht het heft in handen te nemen was het de thuisploeg die via een aantal snelle uitvallen liet zien gevaarlijk te zijn. Na vier minuten spelen opende Concordia ook nog eens de score. Vanuit een hoekschop werd vlak voor het doel de 1-0 ingeschoten en stonden de bezoekers erbij en keken ernaar.

Wippolder trachtte via een verzorgde opbouw weer terug te komen in de wedstrijd maar waren niet scherp genoeg in de duels en aanvallende acties waren besluiteloos. Na enkele halve kansen was het Concordia dat liet zien over rappe aanvallers te beschikken en na ruim een half uur spelen scoorde de thuisploeg na een vloeiende counter de 2-0
De linker aanvaller kwam naar binnen en schoot met rechts de tweede treffer voor Concordia tegen de touwen.

Wippolder ging direct weer op zoek naar de aansluitingstreffer echter verliep het samenspel en de creativiteit voorin niet zoals de afgelopen weken.
Toch was het in de 36e minuut aanvoerder Daley Uythof die gevaarlijk doorkwam. Hij legde af en bij de tweede paal was het de mee opgekomen Jordy Krassenburg die de 2-1 hard en in de verre hoek binnenschoot.
Wippolder rook meer en ging op zoek naar de gelijkmaker. De drang om voor de rust op gelijke hoogte te komen werd ernstig verstoord toen Scheidsrechter El-Hajouti besloot een overtreding van Jari Seffelaar op de rand van het strafschopgebied te promoten tot penalty. De penalty werd op slag van rust goed ingeschoten en beiden ploegen gingen met 3-1 aan de thee.

Tijdensq de rust zullen er in de kleedkamer de nodige woorden zijn gevallen. De wijze waarop wippolder na rust de kleedkamer uit kwam mag als wonderbaarlijk worden beschouwd. Waar de ploeg voor rust besluiteloos was liet het in de tweede helft zien vanaf minuut 1 de schade te willen herstellen. Al na drie minuten in de tweede helft liet Casper Spaan zien waarom hij na enkele blessures van meerwaarde kan zijn voor deze ploeg. Zijn vrije trap vanaf de zijkant werd hard ingeschoten en verdween direct in het doel, 3-2
Wippolder drong verder aan en Concordia kwam er de tweede helft niet meer aan te pas.
De gelijkmaker hing dan ook in de lucht en tien minuten na de aansluitingstreffer was het opnieuw Casper Spaan die belangrijk was. Een identieke bal bracht de verdediging van de thuisploeg in de verlegenheid. Dit keer verdween de bal op de paal en was het Jasper Tetteroo die er als de kippen bij was om de gelijkmaker aan te tekenen, 3-3
Beiden ploegen leken even bij te moeten komen van dit knotsgekke eerste kwartier van de tweede helft. Wippolder vond het echter nog niet genoeg en liet in de 59e minuut en dus binnen een kwartier na rust zien dat je in vijftien minuten spelen drie keer kan scoren. Bij een corner was het aanjager Jordy Krassenburg die bij de tweede paal hard de 3-4 in schoot en Concordia verbouwereerd achterliet.

Met nog een half uur spelen leek er nog van alles mogelijk. Concordia trainer Wesley Zandstra bracht aanvallend ingestelde wissels in maar in het laatste deel van de wedstrijd werden er geen echte kansen meer gecreëerd.
Wippolder trainer Mark Moen was na afloop erg tevreden over de veerkracht die zijn ploeg liet zien de tweede helft.
We zullen de leerpunten uit de eerste helft meenemen maar als je ploeg zoveel passie en power kan laten zien de tweede helft kan je als trainer alleen maar trots zijn. De blauw witten zorgde hierna nog lang voor een prima sfeer aan de Brasserskade en de komende week kunnen beide ploegen zich opmaken voor wedstrijd nummer drie in deze tweede klasse zondag.